Een week met veel dingen om af te ronden..

12 april 2015 - Bukomansimbi, Oeganda

Het was weer een week waar van alles gebeurde. Ik heb eigenlijk al een tijdje niet geschreven, dus laten we beginnen met het paasweekend wat ondertussen ook al weer een dikke week geleden is. Ik zal alles kort houden zodat dit niet een verhaal wordt van zes kantjes.
Vrijdag zijn we naar Masaka geweest. We hebben hier gebarbecued bij café Frikandellen, vervolgens hebben we ons klaar gemaakt bij backpackers (waar we eerder hebben geslapen) en zijn we naar The Ambiance geweest. Het was dit keer drukker dan de vorige keer. Wel gezellig druk. Daar kwamen we een promotie mannetje tegen van Black (energie drink). Na wat gedans op de dansvloer werden we door hem meegenomen naar de VIP. Dit stelde niet heel veel meer voor, het nut van de VIP: je staat boven. Dus ja. Het was weer een gezellige avond met veel foute Afrikaanse nummers.
Zaterdag hebben we nog wat boodschappen gedaan en zijn we terug gegaan naar Bukomansimbi.
Zondag letterlijk en figuurlijk een dag waar we niks hebben gedaan! Het bed was onze grootste vriend en de puzzelboekjes vlogen er door heen bij mij. Ja ik heb hier een nieuw tijdverdrijf gevonden: Varia puzzelboekjes. En zo werd het ook weer maandag.
Op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag  heb ik me voornamelijk bezig gehouden met een lessenserie die we moesten ontwerpen. Deze wil ik volgende week gaan geven. Zo ronden we telkens weer wat af hier in Oeganda. Ondertussen genieten we ook echt wel tussendoor. Zo hebben we de mountainbikes naar de fietsenmaker gebracht zodat we die straks ook kunnen gebruiken en onze middagen wat sportiever kunnen gaan gebruiken. Donderdag nacht hebben we besloten om maar eens buiten te gaan slapen. Matrassen, kussens en dekens werden naar buiten gesleept en het kampvuur werd nog eens extra opgestookt. Een leuke ervaring erbij onder de Afrikaanse sterrenhemel. Helaas was het wat bewolkt, wat maakte dat er niet extreem veel sterren te zien waren..
Vrijdag zijn we weer naar Masaka gegaan waar we bij Plot99 hebben gelunched en alles hebben opgeladen. Het internet en de stroom was namelijk niet meer in Bukomansimbi. Dat hebben we trouwens geregeld gehad nu deze week. Het regenseizoen zorgt er regelmatig voor dat de stroom uitvalt hier. Ach ja, het valt goed op te lossen met kaarsen.
Op zaterdag hebben we de boda’s weer een gehuurd. Het rijden ging al een stuk beter dan de vorige keer. Een prachtig stuk gereden met adembenemende uitzichten op Bukomansimbi! De foto’s zeggen nog half niet hoe mooi en gaaf het is om hier op de motor rond te rijden. ’s Avonds hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan, voetbal gekeken en bij het kampvuur zitten.
en deze zondag wordt ingevuld door mountainbiken, les voorbereiden en weer veel relaxen….

Nog een maand te gaan, met alleen deze week nog lessen geven. De tijd is bizar hard gegaan en dat doet het nog steeds. De rondreis begint ook steeds meer iets te lijken, zo staat er al meer een programma vast waar we langs gaan rijden en wat we gaan doen. Kidepo gaat helaas niet meer lukken aangezien het zo hoog gelegen is. Maar gelukkig is in Oeganda nog zo veel meer te doen!

Ik kijk er enorm naar uit!

Veel liefs,

Rosan

1. Mama Jisca:
    12 april 2015
    Hoi wat ontzettend gaaf en herkenbaar om jou verhalen te lezen.
    Een tip voor als je in QE park bent, boottrip op Kazinga channel!
    Vanuit je stoel zie je olifanten, nijlpaarden, krokodillen, antilopen, apen en heeel veeel vogels. Geniet ervan!
  2. Tiny van der Linde:
    13 april 2015
    Hoi Rosan
    Wat een belevenissen die je op een leuke manier verwoord.
    Ik wens je ook namens Albert een fijne tijd toe om Oeganda op zijn mooist te gaan ontdekken, geniet ervan
    Hartelijke groeten
    Albert en Tiny van der Linde